Sales Agency — kim są?
Sales Agency specjalizuje się w dostarczaniu zewnętrznych handlowców, którzy skutecznie pozyskują klientów w sektorze B2B, specjalizując się w produktach technologicznych. Sales Agency ułatwia dotarcie z produktem do pierwszych odbiorców, by zebrać ich feedback np. wykorzystując metody „lean startup”. Pomaga również sprzedawać już dobrze osadzone w rynku oferty.
Cała magia działalności naszego Klienta polega na tym, że przedsiębiorcy, którzy korzystają z jego usług, nie muszą umieć sprzedawać, ponieważ otrzymują profesjonalny zespół sprzedażowy, złożony z doświadczonych specjalistów. Na tym właśnie polega skuteczny outsourcing działań sprzedażowych.
Sales Agency jest ponadto oficjalnym, polskim partnerem Pipedrive, które jest cenionym w branży handlowej oprogramowaniem CRM do zarządzania lejkiem sprzedażowym do zarządzania relacjami z klientem. Rola Sales Agency polega na wsparciu wdrożenia i konfiguracji narzędzia Pipedrive w taki sposób, aby skutecznie usprawniło procesy sprzedażowe w danej firmie.
Jakie problemy miało Sales Agency?
Głównym problemem Sales Agency była ich strona internetowa, która ułożona przez freelancerów bez wiedzy i doświadczenia w komunikacji nie nawiązywała do aktualnej sytuacji firmy. Dotychczasowa strona nie pomagała realizować celów biznesowych firmy, nie komunikowała ich wartości. Dodatkowo nie pojawiała się w wynikach wyszukiwania, więc nie generowała ruchu. Stara strona nie była responsywna, a nasz Klient nie miał możliwości jej samodzielnej edycji czy dodawania nowych materiałów.
Efektem był brak leadów, co ograniczało możliwości marketingowe Sales Agency. Nie można było rozbudować oferty, zakomunikować dodatkowych usług. Ograniczenia starej strony wykluczały możliwości edukacji potencjalnych klientów.
Kolejną potrzebą okazało się usystematyzowanie całej komunikacji wokół ich organizacji w taki sposób, aby trafiała w potrzeby ich docelowych klientów.
Tak zrobiliśmy stronę B2B dla Sales Agency
Budowę strony firmowej B2B Sales Agency rozpoczęliśmy od audytu starego serwisu i analizy sytuacji tej organizacji oraz materiałów, które dostarczyła. Dzięki temu mogliśmy uświadomić Klientowi jego faktyczne problemy i zaproponować rozwiązania.
Wynikiem tego etapu było ustalenie konkretnego planu działań na 3 miesiące. Sales Agency wiedziało już, jak będą wyglądały nasze prace i jakie zaangażowanie z ich strony będzie potrzebne na poszczególnych etapach.
Warsztat startowy
Nadszedł czas na warsztat startowy. Nasz Klient na co dzień zajmuje się sprzedażą, dlatego przyszedł do nas z wiedzą na temat swoich buyer person i ich procesów zakupowych. Podczas warsztatów ustaliliśmy szczegółowo jak oferta Sales Agency rozwiązuje problemy i wyzwania buyer person oraz jak komunikować ją na różnych etapach procesu zakupowego.
Dodatkowo określiliśmy, które części oferty Sales Agency są dla nich aktualnie najbardziej istotne biznesowo, czyli rozpoznaliśmy priorytety Klienta. To pozwoliło wytyczyć kierunek naszych działań.
Dzięki warsztatowi startowemu, firma Sales Agency zyskała spojrzenie na swoją ofertę z perspektywy doświadczonych specjalistów marketingu oraz spójną i skuteczną architekturę komunikacji. Te warsztaty stały się okazją do strategicznego spojrzenia na firmę, jej ofertę i wartości, które dostarcza.
Zaplanowanie nowej architektury informacji i koncepcji projektu na wysokim poziomie
W kolejnym etapie zaprojektowaliśmy architekturę strony głównej oraz podstron, czyli architekturę informacji, makiety i logikę. Największym wyzwaniem tego etapu było logiczne ułożenie informacji dotyczących rozbudowanej oferty Sales Agency tak, aby była zrozumiała nawet dla klienta bez doświadczenia w sprzedaży.
Strona internetowa firmy B2B musi komunikować przejrzyście ofertę, ale nie może być przeładowana informacjami. Trzeba więc określić najbardziej istotne rzeczy dla użytkownika i zastanowić się, które z nich powinny znaleźć się na stronie głównej, a które w ofercie, czyli na pozostałych podstronach serwisu.
W tych działaniach kierowaliśmy się potrzebami odbiorcy w zależności od etapu procesu zakupowego, na którym się znajduje. Zastanawialiśmy się, jak poprowadzimy użytkownika, który trafił na stronę główną z Google. Co wydarzy się, kiedy wpisze adres adres bezpośrednio w przeglądarce. Planowaliśmy też co przedstawić osobie, wczytującej się w konkretną stronę oferty, albo w szczegóły usługi wybranego poziomu.
Zaprojektowanie architektury informacji strony głównej i pozostałych podstron
Strona główna służy do opowiedzenia o firmie potencjalnie zainteresowanemu klientowi. Dlatego, umieściliśmy na niej informacje istotne dla buyer persony, komunikując niezbędne elementy za pomocą narzędzi komunikacji marketingowej, takich jak:
- dowody słuszności,
- budowanie autorytetu,
- prezentacja wiedzy,
- obalanie obiekcji,
- komunikowanie korzyści,
- budowania wizji.
Wszystko po to, aby poszczególne sekcje tworzyły logiczną całość dla odbiorcy.
Sales Agency zyskało przejrzystą komunikację i zrozumiało, że tak samo, jak w ich procesach sprzedaży oni prowadzą za rękę swojego odbiorcę, tak samo my robimy to w marketingu na stronach internetowych firm B2B.
Dzięki makietom, nasz Klient na każdym etapie wiedział, w którą stronę zmierza budowa strony i czego spodziewać się w następnych krokach. Prowadzenie Klienta po kolei przez wszystkie etapy od analizy, przez planowanie, do makiet, projektowania i wdrożenia umożliwia nam natychmiastową reakcję na ewentualne komentarze Klienta i szybkie wprowadzenie poprawek. To sprawia, że akceptacje kolejnych prac są łatwiejsze, co przyspiesza całą realizację.
Napisanie treści na stronę główną oraz podstrony ofertowe
W kolejnym etapie przygotowaliśmy treści na makiety. Pracę rozpoczęliśmy od opracowania szczegółowych pytań wydobywczych, które udostępniliśmy Klientowi przed spotkaniem, dzięki czemu mógł się do niego przygotować. Wyzwaniem było usystematyzowanie wiedzy Sales Agency i wysoki poziom ekspercki tych informacji. Mimo napiętych terminów ekipy Sales Agency, udało się zaplanować bardzo merytoryczne i konkretne, zwarte spotkania.
Ten etap umożliwił Sales Agency przedstawienie spójnej wizji firmy, czyli scalenie perspektyw poszczególnych pracowników w precyzyjną komunikację. Oprócz tego, nasz Klient uzyskał wyczerpujące opisy swoich usług, a przy okazji ich omawiania udało się doprecyzować istotne szczegóły.
Teksty napisaliśmy przystępnym językiem, nie eksperckim, ale z ekspercką świadomością. Jednak główną korzyścią z tego etapu jest merytoryczny content, poruszający kwestie najważniejsze dla buyer persony.
Spotkania wydobywcze nagrywaliśmy na potrzeby opracowania materiału. Te nagrania okazały się tak wartościowe dla Sales Agency, że postanowili wykorzystać je w procesie onboardingu i wewnętrznych szkoleń.
Przygotowanie moodboardu
Wyzwaniem tego etapu było przygotowanie wartościowych propozycji estetyki dla Klienta. Istotą tutaj było opracowanie analizy konkurencji, odkrycie dobrych praktyk i spójne przygotowanie kierunku wizualnego. Zależało nam na zgodności z buyer personą, ale zadowoleniu naszego klienta. Chcieliśmy uniknąć rozmawiania jedynie o dziesiątkach próbek różnych stylów. Moodboard umożliwił nam bardzo wygodne i intuicyjne określenie oczekiwań Sales Agency odnośnie do designu nowej strony internetowej B2B.
Efektem tego etapu było zdefiniowanie, jak opracować projekt graficzny dobry dla naszego odbiorcy, a przy okazji spójny z wizerunkiem oczekiwaniami Klienta. Dostaliśmy również dodatkowe inspiracje, dzięki czemu wiedzieliśmy, w którym kierunku podążać. Klient natomiast zyskał design przygotowany ściśle według swoich wytycznych i oczekiwań.
Projektowanie graficzne
Wszystkie materiały graficzne musieliśmy przygotować od podstaw. Dodatkowo layout poprzedniej strony Klienta prezentował estetykę, która zdążyła się lekko postarzeć. Ograniczały nas również ramy czasowe przeznaczone na realizację tego etapu, a poza tym chcieliśmy przedstawić ciekawiej pojawiające się pomysły, dotyczące prezentacji unikalnych cech oferty Klienta.
Komunikacja graficzna nie jest tylko ładnym obrazkiem, ale przekazuje również pewną wartość i informację do odbiorcy. Dlatego nasze projektowanie graficzne nie ograniczało się wyłącznie do layoutu, lecz objęło ilustrację koncepcji klienta, co było prostsze, dzięki moodboardowi wypracowanemu w poprzednim etapie.
Wartością dodaną dla naszego Klienta z tego etapu współpracy jest to, że wyszliśmy poza ramy web designu i opracowaliśmy grafiki, które były dostosowane do specyfiki usług Sales Agency.
Wdrożenie strony głównej i pozostałych podstron
Ważna dla Sales Agency była możliwość samodzielnego dodawania i edycji podstron nowego serwisu B2B. Dostarczyliśmy więc rozwiązania do zarządzania treścią, bez konieczności angażowania zewnętrznego developera. Pomogliśmy też transferować treści ze starej strony na nową.
Dodatkową wartością dla Sales Agency była z pewnością optymalizacja strony oraz podpięcie do niej analityki umożliwiającej zbieranie informacji o ruchu i odwiedzających (Google Analytics, Hot Jar, Albacross). Nowa strona została zgłoszona do indeksacji w Google Search Console i od razu zaczęła pojawiać się na listach wyników wyszukiwań. Wsparliśmy ją pikselami platform Google’a i LinkedIn, aby nie umykały nam dane do przyszłych kampanii marketingowych prowadzonych na płatnych reklamach.
Co istotne, nowa strona internetowa B2B Sales Agency powstała w oparciu rozwiązanie bezpłatne (WordPress), a to wyłączyło potrzebę opłacania rozwiązania chmurowego, na którym wcześniej stała strona (Webflow). A to wszystko w terminie, który ustaliliśmy na początku naszej współpracy. Nauczyliśmy także klienta samodzielnej obsługi i moderacji strony.
Co dokładnie zyskał nasz Klient?
W naszej dotychczasowej współpracy Sales Agency zyskało przemyślaną komunikację wartości firmy, zorganizowaną z perspektywy ich docelowych klientów. Zrealizowana strona internetowa B2B powstała z treściami i projektami graficznymi stworzonymi od podstaw oraz kompleksowo wdrożonymi.
Przeprowadziliśmy Klienta przez cały ten proces krok po kroku, dzięki czemu wiedział, w którym miejscu się znajduje i czego może się spodziewać. Nasz sposób pracy był dla Sales Agency wartością dodaną, która umożliwiła im skonsultowanie wielu kwestii. Dzięki temu staliśmy się ich partnerem, z którym mogli się konsultować nie tylko w kwestiach dotyczących budowy strony internetowej, ale również szeroko pojętego marketingu.
Wartościowym bonusem dla naszego Klienta okazało się wsparcie po uruchomieniu, polegające na opracowaniu kolejnych treści np. historii sukcesu, ustawianiu i monitorowaniu analityki, optymalizacji pod SEO i nadchodzącym wsparciu w promocji płatnej.
Dalej pracujemy z Sales Agency i doradzamy w działaniach marketingowych. Tworzymy kolejne treści, pozycjonujemy ich stronę internetową B2B. Planujemy dalszą współpracę w dostarczaniu ruchu na tą stronie i generowaniu leadów.
Celem ostatecznym jest dla nas przełożenie się tych prac na wzrost sprzedaży naszego Klienta.