Bezpłatna konsultacja i ewentualna wycena w 48h.
By zaprojektować lejek marketingowy musimy najpierw zrozumieć Twoją ofertę i wartość jaką daje firmom, które z niej korzystają albo zaczną korzystać. Poznajemy dokładnie rozwiązanie, które chcesz zaoferować i ustalamy korzyści z nich wynikające.
Ustalamy precyzyjnie segment rynku do którego Twoja oferta będzie skierowana. Definiujemy decydentów, którzy w ramach tego segmentu biorą udział w procesach decyzyjnych. Mapujemy z Tobą proces zakupowy Twojego potencjalnego klienta.
Ustalamy na którym etapie procesu zakupowego lejek marketingowy będzie najbardziej przydatny. Określamy popularne na tym etapie zadania i potrzeby wiedzowe, które istnieją wśród Twoich decydentów
Definiujemy cel, który nasz lejek będzie realizował. Planujemy etapy lejka. Ustalamy źródło ruchu (np. reklamy). Określamy metodę łapania i utrzymania uwagi. Proponujemy również sposób zbierania danych kontaktowych i oferowaną odbiorcom wartość.
Zastanawiamy się jak zwielokrotnić moc planowanego lejka łącząc go z Twoimi istniejącymi działaniami. Jeżeli to możliwe, wykorzystujemy go też w mailingach, na Twojej stronie internetowej czy odsyłamy do niego z innych lejków, które już działają.
Projektujemy kreacje graficzne do reklam, ustawiamy konta reklamowe i konfigurujemy mechanizmy analityczne umożliwiające śledzenie konwersji. Pomagamy Ci stworzyć np. e-booka, webinar czy inny materiał. Budujemy i uruchamiamy stronę lądowania.
Wprowadzamy niezbędne automatyzacje, aby oszczędzić czas przy manualnych działaniach. Integrujemy narzędzia marketing automation, ustawiamy kolejki mailowe i dokładamy kampanie remarketingowe. Analizujemy mapy ciepła i statystyki dające obraz skuteczności działań marketingowych.
Lejki marketingowe to niezależne mechanizmy generowania i utrzymania zainteresowania wokół Twojej firmy. Jeden lejek może generować kontakty mailowe, a czasem też i gotowe leady.
Im więcej lejków marketingowych posiada Twoja firma, tym większa jej widoczność i więcej szans na złapanie oraz utrzymywanie uwagi potencjalnych klientów.
Dobrze zaprojektowany lejek ma konkretny cel. Np. pozyskiwać kontakty mailowe, odsłony na artykule, zapisy na newsletter czy zgłoszenia w formularzu. Pod ten cel przygotowane są wszystkie wskaźniki. Złotówki wydane na poziomie reklam można przełożyć na wskaźniki oraz poziom realizacji założonego celu.
Jeżeli wiemy jaki segment rynku adresujemy naszą komunikacją to możemy sprawnie weryfikować czy zwracamy uwagę odpowiednich osób. Zakładamy, że na stronie lądują ludzie, którzy docelowo mają pojawić się w Twoim dziale sprzedaży. Rozmowy z działem handlowym pozwalają wtedy ustalić jakość leadów.
Kolejne lejki to kolejne niezależne miejsca gdzie klienci mogą samodzielnie wchodzić w interakcje z Twoją marką. Nie wymaga to osobistego zaangażowania Ciebie lub Twoich handlowców. Do Twoich ofert prowadzą liczne pośrednie ścieżki, które ułatwiając drogę, obniżają próg wejścia Twoim potencjalnym klientom.
Raz zrealizowany, dobrze działający lejek działa samodzielnie tak długo jak oferta jest dla rynku aktualna, a Twoja propozycja pozostaje wartościowa dla potencjalnych klientów. Budowanie kolejnych, równoległych lejków staje się łatwiejsze bo zaczynasz rozumieć jego mechanizm. Tworzysz kolejne ścieżki i skalujesz generowanie kontaktów.
Tyle ile wystarczy, by zająć czas Twojego działu sprzedaży i pozwolić Ci swobodnie skalować firmę. Idealna sytuacja to taka, w której napływ zapytań przewyższa odrobinę możliwości przerobowe handlowców. Wymaga to wtedy lepszej kwalifikacji leadów w procesie sprzedaży i dobierania do współpracy jedynie firm, które są dla Twojej firmy idealnym dopasowaniem.
Mówiąc prosto, jeden działający lejek to dobry start, kilka równoległych działających lejków to już komfortowa sytuacja, ale istnieją firmy, które mają ich kilkanaście lub kilkadziesiąt. Tworzenie lejków powinno być systemowym działaniem firmy.
Uzyskaj natychmiastowy dostęp do szkolenia (przekierowanie do video) i dodatkowe materiały edukacyjne na e-mail.