Poznaj usługę SEO (search engine optimization), czyli pozycjonowania stron dostosowanego do specyfiki poszukiwań decydentów w B2B.
Dowiedz się jak sprawiamy, że Twoje treści pojawiają się na topowych pozycjach w Google. Zobacz jak pozyskiwać klientów bez budżetów reklamowych.
Skonsultuj bezpłatnie lub wyceń SEO dostarczające klientów w „trybie poszukiwań” na Twoją stronę B2B
Oferowana przez nas obsługa SEO to systemowy sposób na zwiększenie Twojej widoczności organicznej (bezpłatnej). Od zrozumienia sposobów, w jaki poszukują Twoi decydenci, do opracowania treści i umieszczenia ich na stronie.
Aby pozycjonowanie stron przynosiło Twojej firmie długofalowe efekty i dostarczało osób, które mają szansę stać się potencjalnymi klientami (a nie tylko losowych czytelników), wdrażamy kilka konkretnych etapów tej usługi.
Żeby nie tracić pieniędzy na produkowanie treści, które nie przydadzą się Twoim potencjalnym klientom ustalamy dokładnie kogo chcemy na stronie. Unikamy ściągania na stronę osób dla Twojej firmy nieistotnych. Przeprowadzamy warsztaty, w których ustalamy z Tobą segmenty rynku, które adresujesz swoją ofertą. Definiujemy też osoby, które mają wpływ na zakupy w Twojej firmie (decydentów).
Zanim przejdziemy do analizy fraz kluczowych, żeby poszerzyć naszą perspektywę i znaleźć nietypowe "wyszukania" zastanawiamy się nad procesem zakupu Twoich person. Mapujemy go na oś, w której określamy gdzie poszukiwania Twoich klientów odbywają się rzadziej lub częściej. Pozwala nam to spojrzeć z perspektywy Twoich klientów i złapać frazy, których może nie dostrzegać Twoja konkurencja.
Mapujemy problemy, bóle, wyzwania i rozwiązań, których szukają Twoi decydenci. Na oś procesu zakupowego nanosimy wszystkie te "sytuacje" klientów czy popularne pytania, które słyszy Twój dział sprzedaży, obsługi klienta czy Ty. Rozpisujemy maksymalnie dużo koncepcji by zdiagnozować miejsca, które da się przyporządkować do fraz kluczowych. Weryfikujemy ich widoczność i czerpiemy inspiracje z narzędzi takich jak planer słów kluczowych Google, Semrush czy Senuto.
Uzupełniamy hipotezy dotyczące wyszukań Twoich person, o frazy, które są dostrzegalne u Twoich konkurentów. Testujemy różne sformułowania w narzędziach i uzupełniamy listing fraz o kolejne pomysły, które także nanosimy na proces zakupu. Zależy nam by analiza techniczna wzbogacała nasz plan i nie była oderwana od potrzeb persony. Uwzględniamy w planie frazy, które zajmą mniej i więcej czasu by dostarczać efekty szybko, ale i myśleć długofalowo.
Tworzymy strategię w formie dokumentu na Google sheets, uwzględniającą konkretny plan tworzenia treści na Twoją stronę. Bierzemy w nim pod uwagę optymalizację Twoich istniejących stron, których pozycje chcemy podnieść, ale i frazy w ogóle nie zaopiekowane, które dopiero chcemy zdobyć. Tak przygotowany plan uwzględnia harmonogram prac nad treścią i zdobywania fraz z dużym wyprzedzeniem.
Ustalamy priorytety realizacji treści z planu, zależnie od kilku parametrów. Chcemy pozycjonować strony, które dadzą najlepszy wynik biznesowy (np. zapytania na Twoje usługi czy produkty), ale i też szybko uzyskiwać łatwe do zdobycia pozycje, by podnosić autorytet domeny. Zazwyczaj najpierw skupiamy się na frazach o intencji zakupowej, by później przejść do fraz z etapu rozeznania i problemów. Frazy w Google "dojrzewają" od kilku do kilkunastu miesięcy, dlatego ważne by ułożyć plan tak, aby czas grał na naszą korzyść.
W oparciu o obrane priorytety tworzymy z Tobą treści zoptymalizowane pod SEO. Tworzenie treści przebiega zależnie od Twoich możliwości przerobowych i poziomów skomplikowania treści, które tworzymy. Możemy wykorzystać tutaj Twoich specjalistów i tworzyć treści na bazie wywiadów. Możemy także optymalizować dokumenty dostarczane przez Was w formie tekstowej. Istnieje też opcja wspierania się zewnętrznymi ekspertami. Grunt to zdobywać nowe frazy i umieszczać w indeksie Google'a materiały przydatne dla człowieka, ponieważ rzutuje to na wizerunek Twojej firmy.
Działamy także z optymalizacją treści już istniejących na Twojej stronie. Niektóre opisy usług czy produktów mogą wymagać rozbudowy, niektóre ich ograniczenia, a inne zupełnie nowej konstrukcji. Badamy wszystkie Twoje istniejące strony i łączymy z już “idącym” ruchem w Google, by wpisywały się w prąd istniejących wyszukań. Czasem to kwestia zmiany tytułu, dopisania kilku paragrafów, dodania ilustracji, optymalizacji opisu, czy umieszczenia kolejnych słów kluczowych. Realizujemy to analogicznie jak tworzenie treści, z Tobą lub za Ciebie.
Zdobywane przez nas pozycje, w wynikach wyszukiwania, stale monitorujemy, by dbać o to, żeby zostały utrzymane. Treści w Google ewoluują każdego dnia, dlatego zdobyte raz pozycje wymagają stałej pielęgnacji. Monitorujemy dla Ciebie dziesiątki, setki a czasem i tysiące zdobytych fraz i dbamy o to, by Twoje treści były aktualne i pozostawały konkurencyjne. Rekomendujemy ich aktualizację, usprawnianie i rozwój by utrzymać topową widoczność.
Damian Góral
CEO Sales Agency, MBA for Startup
„Z przyjemnością polecamy firmę NEXT jako zaufanego partnera w zakresie budowania stron, ich rozwoju i promocji w kierunku wsparcia naszych działań sprzedażowych. Zaangażowanie w rozwój, rozumienie biznesu i szczera chęć pomocy to duże zalety NEXT’a. Zespół dba o sukces swoich klientów i poważnie podchodzi do każdego wyzwania.”
Michał Jaśkiewicz
Właściciel i CEO w Ansee
„NEXT myśli długofalowo i strategicznie – nie na zasadzie szybkich “akcji”. Przemyślane aktywności układane w naszym marketingu powodują, że nasza widoczność stale rośnie. Zwrot z inwestycji to nie tylko lajki i zasięgi a leady, z którymi możemy dalej rozmawiać w sprzedaży, oferując im nasze wsparcie we wdrożeniach systemów wizyjnych w Polsce i Europie. Polecam, jeżeli szukacie agencji, która rozumie biznes.”
Paweł Janczyk
Sales Manager, MV Center Sp. z o. o.
„Zespół NEXT przekroczył nasze oczekiwania! Ich specjalistyczna wiedza i doświadczenie w marketingu B2B pozwoliły nam zorganizować nasze marki w grupę firm, stworzyć strategię i opracować spójną komunikację, która pozwoliła nam przedstawić naszą ofertę do decydentów w B2B. Warsztaty oraz wypracowana w ich wyniku strategia jest fundamentem do dalszego rozwoju naszego biznesu.”
Przemysław Pietrzak
Managing Director at Fixbit
Jakie korzyści, da Twojej firmie strona internetowa widoczna w Google na pierwszych stronach i pozycjach?
Duża część procesów zakupowych polskiego B2B ma miejsce w Google. Decydenci poszukujący wiedzy, rozwiązań i konkretnych usług lub produktów posługują się Google do uzyskiwania odpowiedzi. Pozycjonowanie naszej strony na frazy, które dotyczą etapu “decydowania” potrafi sprawić, że docierają do nas klienci, których nie trzeba przekonywać do naszych rozwiązań, bo już doskonale wiedzą czego potrzebują.
W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, bannerów czy filmów reklamowych gdzie popyt "generujemy" - Google jest miejscem gdzie popyt się zaspokaja. Klienci poszukujący produktów, usług lub rozwiązań problemów, są już zaangażowani w proces, w którym chcą konsekwentnie przesuwać się do celu. Ułatwia nam to rozmowy z nimi, a jeżeli posiadamy odpowiednią wartość to i docelowo też sprzedaż.
Pojawienie się z naszą marką na kilka fraz, podczas poszukiwań prowadzonych przez naszego decydenta sprawi, że nasz wizerunek zacznie funkcjonować w jego podświadomości. Odwiedzanie przez niego naszych podstron, korzystanie z materiałów edukacyjnych czy rozeznanie się w ofercie firmy pokaże mu już firmowe barwy, branding, styl komunikacji i może zbudować pozytywne pierwsze wrażenie.
Odbiorca edukujący sie na naszych materiałach, na które trafił w sposób organiczny (przez wyszukiwanie), będzie darzył nas podczas procesu sprzedaży większym zaufaniem. W wyniku tego, że poczyniliśmy już inwestycję w kierunku jego edukacji możemy spotkać się ze zmniejszoną liczbą obiekcji.
W zależności od wyszukiwanej frazy, może się tak zdarzyć, że decydenci, którzy już wyedukowali się na innych materiałach (np. konkurencjI) wrócą ponownie w procesie zakupowym do etapu wyboru. Mając już wybraną koncepcję, mogą chcieć ponownie rozeznać rozwiązania. Dobra pozycja zajęta tutaj sprawi, że ściągniemy uwagę uświadomionego klienta, z którym proces sprzedaży będzie kilkukrotnie krótszy niż jakbyśmy musieli go edukować, od początkowej fazy problemu.
Tworzenie treści wymaga na początku wiele energii oraz czasu, ale skuteczne ich umieszczenie na wysokich pozycjach w Google sprawi, że ich płatna promocja nie będzie konieczna. Tak długo, jak treści będą przydatne, aktualne i lepsze niż konkurencji, będziemy mogli cieszyć się widocznością, której ekwiwalent reklamowy (w zależności od fraz) może opiewać nawet na tysiące złotych miesięcznie.
Wybrane efekty biznesowe naszych działań uwzględniających pozycjonowanie stron B2B dla naszych klientów.
Skonsultuj, wyceń lub po prostu zamów realizację SEO dostarczającego klientów w „trybie poszukiwań” na Twoją stronę B2B. W ciągu 24 godzin odezwiemy się do Ciebie umówić rozmowę. Zapytanie nie zobowiązuje do zakupu.
Kontakt
© 2023 NEXT. All rights reserved.
Uzyskaj natychmiastowy dostęp do szkolenia (przekierowanie do video) i dodatkowe materiały edukacyjne na e-mail.