Pozycjonowanie Stron B2B, które dostarcza Ci klientów, już poszukujących Twoich rozwiązań.

Poznaj usługę SEO (search engine optimization), czyli pozycjonowania stron dostosowanego do specyfiki poszukiwań decydentów w B2B

Dowiedz się jak sprawiamy, że Twoje treści pojawiają się na topowych pozycjach w Google. Zobacz jak pozyskiwać klientów bez budżetów reklamowych.

Wypełnij formularz:

Skonsultuj bezpłatnie lub wyceń SEO dostarczające klientów w „trybie poszukiwań” na Twoją stronę B2B

Jak przebiega usługa SEO, która pozycjonuje Twoje strony w Google:

Oferowana przez nas obsługa SEO to systemowy sposób na zwiększenie Twojej widoczności organicznej (bezpłatnej). Od zrozumienia sposobów, w jaki poszukują Twoi decydenci, do opracowania treści i umieszczenia ich na stronie.

Aby pozycjonowanie stron przynosiło Twojej firmie długofalowe efekty i dostarczało osób, które mają szansę stać się potencjalnymi klientami (a nie tylko losowych czytelników), wdrażamy kilka konkretnych etapów tej usługi.

1. Ustalenie kim są Twoi szukający

Żeby nie tracić pieniędzy na produkowanie treści, które nie przydadzą się Twoim potencjalnym klientom ustalamy dokładnie kogo chcemy na stronie. Unikamy ściągania na stronę osób dla Twojej firmy nieistotnych. Przeprowadzamy warsztaty, w których ustalamy z Tobą segmenty rynku, które adresujesz swoją ofertą. Definiujemy też osoby, które mają wpływ na zakupy w Twojej firmie (decydentów).

2. Mapowanie procesu zakupowego

Zanim przejdziemy do analizy fraz kluczowych, żeby poszerzyć naszą perspektywę i znaleźć nietypowe "wyszukania" zastanawiamy się nad procesem zakupu Twoich person. Mapujemy go na oś, w której określamy gdzie poszukiwania Twoich klientów odbywają się rzadziej lub częściej. Pozwala nam to spojrzeć z perspektywy Twoich klientów i złapać frazy, których może nie dostrzegać Twoja konkurencja.

3. Przygotowanie hipotez wyszukań

Mapujemy problemy, bóle, wyzwania i rozwiązań, których szukają Twoi decydenci. Na oś procesu zakupowego nanosimy wszystkie te "sytuacje" klientów czy popularne pytania, które słyszy Twój dział sprzedaży, obsługi klienta czy Ty. Rozpisujemy maksymalnie dużo koncepcji by zdiagnozować miejsca, które da się przyporządkować do fraz kluczowych. Weryfikujemy ich widoczność i czerpiemy inspiracje z narzędzi takich jak planer słów kluczowych Google, Semrush czy Senuto.

4. Analiza konkurencji i fraz popularnych

Uzupełniamy hipotezy dotyczące wyszukań Twoich person, o frazy, które są dostrzegalne u Twoich konkurentów. Testujemy różne sformułowania w narzędziach i uzupełniamy listing fraz o kolejne pomysły, które także nanosimy na proces zakupu. Zależy nam by analiza techniczna wzbogacała nasz plan i nie była oderwana od potrzeb persony. Uwzględniamy w planie frazy, które zajmą mniej i więcej czasu by dostarczać efekty szybko, ale i myśleć długofalowo.

5. Opracowanie planu treści pod frazy

Tworzymy strategię w formie dokumentu na Google sheets, uwzględniającą konkretny plan tworzenia treści na Twoją stronę. Bierzemy w nim pod uwagę optymalizację Twoich istniejących stron, których pozycje chcemy podnieść, ale i frazy w ogóle nie zaopiekowane, które dopiero chcemy zdobyć. Tak przygotowany plan uwzględnia harmonogram prac nad treścią i zdobywania fraz z dużym wyprzedzeniem.

6. Zdefiniowanie priorytetów działań, według wolumenów i intencji

Ustalamy priorytety realizacji treści z planu, zależnie od kilku parametrów. Chcemy pozycjonować strony, które dadzą najlepszy wynik biznesowy (np. zapytania na Twoje usługi czy produkty), ale i też szybko uzyskiwać łatwe do zdobycia pozycje, by podnosić autorytet domeny. Zazwyczaj najpierw skupiamy się na frazach o intencji zakupowej, by później przejść do fraz z etapu rozeznania i problemów. Frazy w Google "dojrzewają" od kilku do kilkunastu miesięcy, dlatego ważne by ułożyć plan tak, aby czas grał na naszą korzyść.

7. Tworzenie nowych treści na stronę

W oparciu o obrane priorytety tworzymy z Tobą treści zoptymalizowane pod SEO. Tworzenie treści przebiega zależnie od Twoich możliwości przerobowych i poziomów skomplikowania treści, które tworzymy. Możemy wykorzystać tutaj Twoich specjalistów i tworzyć treści na bazie wywiadów. Możemy także optymalizować dokumenty dostarczane przez Was w formie tekstowej. Istnieje też opcja wspierania się zewnętrznymi ekspertami. Grunt to zdobywać nowe frazy i umieszczać w indeksie Google'a materiały przydatne dla człowieka, ponieważ rzutuje to na wizerunek Twojej firmy.

8. Optymalizacja istniejących treści

Działamy także z optymalizacją treści już istniejących na Twojej stronie. Niektóre opisy usług czy produktów mogą wymagać rozbudowy, niektóre ich ograniczenia, a inne zupełnie nowej konstrukcji. Badamy wszystkie Twoje istniejące strony i łączymy z już “idącym” ruchem w Google, by wpisywały się w prąd istniejących wyszukań. Czasem to kwestia zmiany tytułu, dopisania kilku paragrafów, dodania ilustracji, optymalizacji opisu, czy umieszczenia kolejnych słów kluczowych. Realizujemy to analogicznie jak tworzenie treści, z Tobą lub za Ciebie.

9. Monitoring wyników i ochrona fraz

Zdobywane przez nas pozycje, w wynikach wyszukiwania, stale monitorujemy, by dbać o to, żeby zostały utrzymane. Treści w Google ewoluują każdego dnia, dlatego zdobyte raz pozycje wymagają stałej pielęgnacji. Monitorujemy dla Ciebie dziesiątki, setki a czasem i tysiące zdobytych fraz i dbamy o to, by Twoje treści były aktualne i pozostawały konkurencyjne. Rekomendujemy ich aktualizację, usprawnianie i rozwój by utrzymać topową widoczność.

Wypowiedzi właścicieli i dyrektorów firm, dla których realizowaliśmy pozycjonowanie stron B2B:

Korzyści z dobrze pozycjonowanych stron Twojej firmy

Jakie korzyści, da Twojej firmie strona internetowa widoczna w Google na pierwszych stronach i pozycjach?

Kontakty z końca procesu zakupowego

Duża część procesów zakupowych polskiego B2B ma miejsce w Google. Decydenci poszukujący wiedzy, rozwiązań i konkretnych usług lub produktów posługują się Google do uzyskiwania odpowiedzi. Pozycjonowanie naszej strony na frazy, które dotyczą etapu “decydowania” potrafi sprawić, że docierają do nas klienci, których nie trzeba przekonywać do naszych rozwiązań, bo już doskonale wiedzą czego potrzebują.

Większe zaangażowanie po stronie klientów

W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, bannerów czy filmów reklamowych gdzie popyt "generujemy" - Google jest miejscem gdzie popyt się zaspokaja. Klienci poszukujący produktów, usług lub rozwiązań problemów, są już zaangażowani w proces, w którym chcą konsekwentnie przesuwać się do celu. Ułatwia nam to rozmowy z nimi, a jeżeli posiadamy odpowiednią wartość to i docelowo też sprzedaż.

Widoczność wzmacniająca wizerunek firmy

Pojawienie się z naszą marką na kilka fraz, podczas poszukiwań prowadzonych przez naszego decydenta sprawi, że nasz wizerunek zacznie funkcjonować w jego podświadomości. Odwiedzanie przez niego naszych podstron, korzystanie z materiałów edukacyjnych czy rozeznanie się w ofercie firmy pokaże mu już firmowe barwy, branding, styl komunikacji i może zbudować pozytywne pierwsze wrażenie.

Zwiększone zaufanie na procesie sprzedaży

Odbiorca edukujący sie na naszych materiałach, na które trafił w sposób organiczny (przez wyszukiwanie), będzie darzył nas podczas procesu sprzedaży większym zaufaniem. W wyniku tego, że poczyniliśmy już inwestycję w kierunku jego edukacji możemy spotkać się ze zmniejszoną liczbą obiekcji.

Skrócony proces sprzedaży

W zależności od wyszukiwanej frazy, może się tak zdarzyć, że decydenci, którzy już wyedukowali się na innych materiałach (np. konkurencjI) wrócą ponownie w procesie zakupowym do etapu wyboru. Mając już wybraną koncepcję, mogą chcieć ponownie rozeznać rozwiązania. Dobra pozycja zajęta tutaj sprawi, że ściągniemy uwagę uświadomionego klienta, z którym proces sprzedaży będzie kilkukrotnie krótszy niż jakbyśmy musieli go edukować, od początkowej fazy problemu.

Brak nakładów finansowych na reklamę

Tworzenie treści wymaga na początku wiele energii oraz czasu, ale skuteczne ich umieszczenie na wysokich pozycjach w Google sprawi, że ich płatna promocja nie będzie konieczna. Tak długo, jak treści będą przydatne, aktualne i lepsze niż konkurencji, będziemy mogli cieszyć się widocznością, której ekwiwalent reklamowy (w zależności od fraz) może opiewać nawet na tysiące złotych miesięcznie.

Zobacz wyniki naszych działań SEO w Google:

Wybrane efekty biznesowe naszych działań uwzględniających pozycjonowanie stron B2B dla naszych klientów.

Evofinish zdobywa zapytania przetargowe na inwestycje developerskie trudne do zdobycia w sprzedaży bezpośredniej.

MV Center edukuje inżynierów procesu i kierowników fabryk na wczesnym etapie poszukiwań systemu wizji maszynowej.

Protektel buduje ekspercki wizerunek i wyróżnia się na polskim rynku, mimo dużej konkurencji wśród korporacji.

Sami docieramy do marketerów i właścicieli na końcowym etapie procesu zakupowego, którzy poszukują aktywnie partnera do realizacji strony www dla B2B

Popularne pytania, dotyczące SEO

Ile to kosztuje?
W podstawowym zakresie możemy opracować plan treści i optymalizować miesięcznie pojedyczne frazy. W pakiecie zaawansowanym tworzymy Twoje treści i koordynujemy produkcję dla kilku fraz miesięcznie. W zależności od zakresu działań obsługa może kosztować od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
Na czas pojawienia się efektów ma wpływ kilka czynników, między innymi wiek Twojej domeny, jej autorytet czy konkurencyjność zdobywanych fraz. Przy nowych domenach i trudnych frazach proces trwa kilka miesięcy. W serwisach z wysokim autorytetem może zdarzyć się, że wyniki pojawią się w ciągu kilu dniu.
Audytujemy Twoją widoczność i określamy możliwości współpracy, następnie rekomendujemy warsztaty mające na celu opracowanie planów dopasowanych do Twoich decydentów. Po warsztatach realizujemy pracę w sprintach miesięcznych, rozliczając sprinty z góry.

Bezpłatnie skonsultuj lub wyceń pozycjonowanie (SEO) dostarczające klientów w "trybie poszukiwań"

Wyślij formularz, a my zgłosimy się do Ciebie umówić rozmowę:
Skorzystaj z formularza obok.

Wypełnij formularz:

Skonsultuj, wyceń lub po prostu zamów realizację SEO dostarczającego klientów w „trybie poszukiwań” na Twoją stronę B2B. W ciągu 24 godzin odezwiemy się do Ciebie umówić rozmowę. Zapytanie nie zobowiązuje do zakupu.