6 min read

Jak wspierać sprzedaż stroną w B2B?

Strona internetowa w B2B to jeden
z najważniejszych kanałów pozwalających na skuteczne dotarcie do potencjalnych Klientów
Sprzedaż produktów lub usług przy pomocy tradycyjnych metod wymaga określonych zasobów. Na skuteczne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej składa się między innymi praca handlowców, zawierająca szereg konkretnych aktywności prospectingowych, rozmów i “domykania” . Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na sfinalizowanie zakupu. Proces ten, nieraz rozciągający się w czasie, można przyspieszyć (a nawet rozprzestrzenić na większą skalę) dając Klientowi możliwość poznania Twoich produktów lub usług przy pomocy strony internetowej B2B.

Dlaczego do sprzedaży warto włączyć stronę internetową B2B? 

Nasze doświadczenie w zakresie tworzenia stron B2B pokazuje, że domeny tego typu, oprócz prowadzenia do zakupu, mogą pomagać edukować Klienta. To z kolei wiąże się ze znacznym podniesieniem konwersji w procesie sprzedaży. W praktyce oznacza to, że dzięki odpowiednio stworzonej stronie internetowej sprzedaż zwiększa się, a sam proces jej trwania jednocześnie ulega skróceniu. To możliwe między innymi dlatego, że – wyedukowany dzięki treściom na stronie internetowej Klient wraca bardziej świadomy i gotowy do dalszych rozmów. 

Przykład strony B2B palarnii kawy, która prowadzi również stronę B2C, będącą typowym sklepem.

Jakie etapy procesu sprzedaży B2B można wesprzeć wybranymi elementami strony?

Prospecting wspieraj retargetingiem

Poszukiwanie Klientów to pierwszy etap sprzedaży, któremu często towarzyszy niepewność, nieefektywność i niska skuteczność. Okazuje się, że nawet jeśli doskonale znamy potrzeby Klienta i kierujemy się właściwymi wartościami, to procent odpowiedzi na nasze maile z propozycją oferty może wynosić tylko około 3%. Często bywa też tak, że pomimo to, że oferuje on konkretne rozwiązanie problemu, to w pierwszej kolejności, nim uzyskamy na niego odpowiedź, Klient zechce poznać nadawcę przedstawionej mu treści. Kluczowym czynnikiem jest tutaj zaufanie – Klient dokonuje rozeznania, wpisując w wyszukiwarkę np. nazwę firmy, w efekcie trafiając na naszą stronę i równocześnie do pixela retargetingowego, po czym ewentualnie wraca z odpowiedzią. 

Dzięki  zastosowaniu odpowiednich mechanizmów można podnieść współczynnik odpowiedzi na maile z 3% nawet do 20%.

To możliwe dzięki retargetingowi – jego przykładem jest sytuacja, w której reklamy “śledzą” użytkownika w różnych miejscach, w sytuacji kiedy raz wszedł na stronę firmową. Retargeting możemy wykorzystać kierując użytkownika na stronę B2B, tworząc landing page, czyli pierwszą stronę, na którą trafia Klient. Powinna ona zostać zbudowana w oparciu o informacje, które będą potencjalnie dla niego użyteczne – jasnym przedstawieniu problemów, ofercie firmy i pokazaniu konkretnych case study, które wskażą możliwe, wspierające rozwój Twojego biznesu rozwiązania. Dzięki temu remarketing będzie przypominał o raz odwiedzonej stronie nawołując do ponownej wizyty.

Edukację i badanie potrzeb wspieraj bazą wiedzy

Uświadomienie Klienta na temat problemów i próba ich rozwiązania przy pomocy klasycznego działania offline to czasochłonne wyzwanie. Pozwól mu więc samodzielnie sięgnąć po wiedzę na temat Twojej firmy i możliwych sposobów działania. Baza wiedzy w postaci treści eksperckich odpowiadających na potrzeby Klienta pokaże dostępne ścieżki, którymi dysponujesz w drodze po sukces. Tym sposobem dajesz również możliwość sprawdzenia autentyczności i skuteczności działania Twojej firmy, pozwalając na zbudowanie autorytetu w jego oczach.

Publikując treści eksperckie edukujesz swojego klienta, który w efekcie lepiej rozumie Twoją usługę. Dzięki temu jest bliższy podjęcia decyzji zakupowej o skorzystaniu z Twojej usługi.

Ofertę firmy przedstaw stronami “lądowania”

Klient prosi o ofertę często już na początkowym etapie rozmów handlowych. Można to potraktować jako próba rozeznania się w dostępnych na rynku, możliwych rozwiązaniach. Przykład: w przypadku działań marketingowych ma on do wyboru różnorodne koncepcje, między innymi wprowadzenie treści SEO, koncepcję generowania leadów lub zbudowania nowej strony internetowej, więc pytając o ofertę, chce rozeznać się w rekomendowanych mu propozycjach.

Oferta firmy, jaką umieszczamy na naszej stronie B2B to jedna z najważniejszych
i najbardziej wnikliwie czytanych przez odbiorcę treści.

Z tego powodu powinna zostać nasycona sposobami rozwiązania problemu w czytelny i przejrzysty dla niego sposób. Dzięki temu możemy też dać Klientowi możliwość zauważenia, jak nasze podejście wypada na tle rozwiązań proponowanych przez konkurencję. Oferta firmowa powinna zawierać także odpowiednie call to action, dzięki któremu odbiorca może zadawać pytania pogłębiające jego wiedzę na temat interesujących go rozwiązań, np. na rozmowie z doradcą. 

Porozmawiajmy
o Twojej stronie internetowej B2B

Zostaw numer telefonu, pod który możemy zadzwonić, aby odpowiedzieć na Twoje pytania i sprawdzić, jakie wsparcie możemy Ci zaproponować.

Udowodnij doświadczenie
z case study

Podczas zapoznawania się z ofertą Twojej firmy Klient poszukuje potwierdzenia, że proponowane przez Ciebie rozwiązania przyniosą zamierzony skutek, dostarczając obiecanych mu korzyści. Studium przypadku ma za zadanie utwierdzić Klienta w tym, że sugerowane mu działania przynoszą odpowiednie rezultaty i dostarczały wartość innym Klientom. Opisując na swojej stronie internetowej problem, okoliczności, sposób rozwiązania, sam proces, a nawet uzyskane referencje w przejrzysty i jasny sposób, masz szansę zyskać zaufanie odbiorcy treści. Case study to namacalny sposób na ukazanie skuteczności podjętych działań i utwierdzenie w podjętym wyborze, że firma, której powierza się rozwiązanie problemu to zespół profesjonalistów działających skutecznie i z korzyścią dla Klienta.

Dobra strona B2B powinna zawierać mocne „dowody słuszności” w postaci case studies, czyli opisów realizacji, które z sukcesem wykonałeś dla swoich klientów.

Ułatw obliczenia i samodzielną decyzję dostarczając narzędzia

Strona internetowa B2B może wesprzeć Twój biznes w sprzedaży poprzez dostarczenie odpowiednich narzędzi, dzięki którym Klient może podejmować samodzielnie decyzję o podjęciu współpracy. W zakładce z bazą wiedzy lub zasobami na stronie internetowej B2B warto umieścić praktyczne narzędzia (np. kalkulatory, checklisty, specyfikacje). To z kolei może pomóc w samodzielnym podjęciu decyzji przez Klienta o zaufaniu właśnie Twojej firmie. Wprowadzenie narzędzi może także usprawnić pracę handlowca, któremu łatwiej będzie przeprowadzić Klienta przez niezbędne kalkulacje.

Praca, którą włożysz w przygotowanie odpowiedniej strony internetowej funkcjonującej w tle Twojego procesu sprzedażowego i zakupowego  po stronie Klienta, zaowocuje w postaci gotowej wiedzy dla wszystkich przyszłych Klientów. Im lepiej opiszesz swoją ofertę, case study, przedstawisz realne rozwiązania i plany działania, tym zyskujesz większe szanse dotarcia do zainteresowanych ofertą Twojej firmy przyszłych, potencjalnych Klientów. Pamiętaj, że wiedza przekazana w procesie zakupowym wraca do Ciebie pod postacią przydatnych w dalszych procesach danych analitycznych oraz skrócenia samego procesu sprzedaży, a docelowo zwiększenia przychodów.

Strona internetowa to ważny element
we wspieraniu Twojego biznesu. Chętnie pomożemy Ci w jej stworzeniu
Strona internetowa w B2B to jeden
z najważniejszych kanałów pozwalających na skuteczne dotarcie do potencjalnych Klientów
Sprzedaż produktów lub usług przy pomocy tradycyjnych metod wymaga określonych zasobów. Na skuteczne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej składa się między innymi praca handlowców, zawierająca szereg konkretnych aktywności prospectingowych, rozmów i “domykania” . Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na sfinalizowanie zakupu. Proces ten, nieraz rozciągający się w czasie, można przyspieszyć (a nawet rozprzestrzenić na większą skalę) dając Klientowi możliwość poznania Twoich produktów lub usług przy pomocy strony internetowej B2B.
Spis treści

Chcesz skuteczniejszego marketingu B2B?

Dołącz do naszego newslettera, by regularnie otrzymywać przydatne informacje o stronach B2B, merytorycznych webinarach i nowych artykułach na naszej stronie.

Baza wiedzy o stronach internetowych B2B

Dowiedz się więcej o tym, jak się projektuje, wdraża i wykorzystuje w marketingu profesjonalne strony internetowe B2B.

Laptop z napisem SEO podkreślający temat artykułu: SEO w B2B
20 min read

SEO w B2B – Jak tworzyć treści, które przyciągną potencjalnych klientów

Próbowaliście kiedyś przeprowadzić optymalizację strony, ale bez skutku? A może podjęte przez was działania SEO przez moment przyczyniły się do...

Czytaj więcej

3 min read

Strona Internetowa, w służbie celów biznesowych firmy B2B

Jak wspomagać firmowe cele biznesowe stroną internetową. Pobierz przewodnik na bazie praktyk NEXT....

Czytaj więcej

12 min read

Strona internetowa B2B: jakie elementy musi zawierać, by na siebie pracowała tuż po uruchomieniu?

Jeśli nie ma Cię w sieci, to nie istniejesz. Ze słuszności tego stwierdzenia zdaje sobie sprawę chyba każdy, kto próbuje...

Czytaj więcej

Myślisz, że moglibyśmy pomóc?

Odezwij się, oddzwonimy umówić krótkie spotkanie video. Na rozmowie ustalimy czy będziemy w stanie pomóc. Postaramy się również odpowiedzieć na Twoje pytania odnośnie współpracy lub marketingu w ogóle. Przejdziemy “dalej” tylko jeżeli uznasz, że to ma sens. 

Odbierz Twój dostęp:

Uzyskaj natychmiastowy dostęp do szkolenia (przekierowanie do video) i dodatkowe materiały edukacyjne na e-mail.

Wypełniając ten formularz, zamawiasz usługę Newslettera na warunkach określonych w regulaminie oraz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych podanych w celu wysyłki Newslettera zawierającego informacje o nowych wpisach blogowych, e-bookach i webinarach, a także ofertach na produkty i usługi oferowane przez firmę NEXT Mateusz Burczyński, zgodnie z zasadami określonymi w polityce prywatności i cookies.